Wróżby andrzejkowe

Witam! Z racji tego,że dziś Andrzejki (w nocy z 29 na 30 listopada), a większość z nas obchodzi je dopiero jutro, postanowiłam przygoto...

Witam!

Z racji tego,że dziś Andrzejki (w nocy z 29 na 30 listopada), a większość z nas obchodzi je dopiero jutro, postanowiłam przygotować post na temat tego święta.Najpopularniejszą andrzejkową wróżbą jest oczywiście lanie wosku przez ucho od klucza.Ten zabieg symbolizuje poznanie tajemnic naszego życia.Z powstałego na wodzie kształtu odczytujemy przyszłość. Poniżej przedstawiam Wam pozostałe wróżby andrzejkowe,przyznam szczerze,że wiele z nich jest dla mnie kompletną nowością.

1.Andrzejkowe serce:
Znane chyba każdemu z nas.Z czerwonego papieru wycinamy serduszko, wypisujemy na nim imiona męskie oraz żeńskie, teraz odwracamy serce zapisaną stroną do dołu i przekłuwamy igłą. Imię na które trafimy to imię naszego ukochanego bądź ukochanej.

2. Andrzejkowy pies:
Dla mnie kompletna nowość, nigdy nie słyszałam, nigdy nie praktykowałam, kto wie, może się sprawdza.Uwaga: w grze nie może brać udziału właścicielka psa!Każda z pań trzyma w ręce kawałek kiełbasy,po czym rzuca psiakowi.Który kawałek zje pierwszy ta kobieta pierwsza wyjdzie za mąż.

3.Wróżenie z obierki:
Dość popularna zabawa andrzejkowa.Obieramy jabłko tak aby powstała jedna nieprzerwana obierka.Następnie rzucamy ją za siebie.Kształt jaki powstanie z obierki oznacza pierwszą literę imienia przyszłego męża lub żony.

4.But za butem:
Panie ściągają jednego buta, po czym ustawiają od ściany w stronę drzwi jeden za drugim.Następnie ostatni but wędruje na początek i tak dalej.But, który dotknie progu,oznacza że jego właścicielka najszybciej wyjdzie za mąż z obecnych pań.

5.Gąsior:
Oto kolejna zabawa,która jest dla mnie tradycją nieznaną.Panny ustawiają się w koło a do środka wpuszczają gąsiora z zawiązany oczami.Ta panna na której gąsior skupi uwagę ( dziobiąc lub zwyczajnie podchodząc do niej) , ma jako pierwsza wyjść za mąż.



A Wy jakie plany macie na dzisiejszą bądź jutrzejszą noc?Lubicie praktykować takie zabawy czy raczej stawiacie na czystą zabawę?


You Might Also Like

1 komentarze

  1. Przyznam, że większość z tych wróżb jest dla mnie nowością. Szkoda że mam już męża bo chętnie bym tak powróżyła :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images